POZIOM I
BLESS - BŁOGOSŁAWIEŃSTWO | |
TYP | Walka |
KOSZT | 5 |
DZIAŁANIE | 1 Tura / Moc Czarów |
PODSTAWOWY | Jednostka zadaje maksymalną ilość ran |
ZAAWANSOWANY | Jednostka zadaje maksymalną ilość ran + 1 |
EXPERT | Wszystkie jednostki zadają makaymalna ilość ran + 1 |
CURE - LEKARSTWO | |
TYP | Walka |
KOSZT | 6 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Rozprasza negatywną magię jednostki, lecząc jej 5x Moc Czarów + 10 punktów trafienia |
ZAAWANSOWANY | Rozprasza negatywną magię jednostki, lecząc jej 5x Moc Czarów + 20 punktów trafienia |
EXPERT | Rozprasza negatywną magię wszystkich przyjaznych jednostek, lecząc im 5x Moc Czarów + 30 punktów trafienia |
DISPEL - ROZPROSZENIE | |
TYP | Walka |
KOSZT | 5 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Rozprasza wszystkie czary przyjaznej jednostki |
ZAAWANSOWANY | Rozprasza wszystkie czary przyjaznej lub wrogiej jednostki |
EXPERT | Rozprasza wszystkie czary wszystkich jednostek na polu bitwy |
MAGIC ARROW - MAGICZNA STRZAŁA | |
TYP | Walka |
KOSZT | 5 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Zadaje jednostce rany w wysokości: 10x Moc Czarów + 10 |
ZAAWANSOWANY | Zadaje jednostce rany w wysokości: 10x Moc Czarów + 20 |
EXPERT | Zadaje jednostce rany w wysokości: 10x Moc Czarów + 30 |
PROTECTION FROM WATER - OBRONA PRZED WODĄ | |
TYP | Walka |
KOSZT | 5 |
DZIAŁANIE | 1 Tura / Moc Czarów |
PODSTAWOWY | Zmniejsza o 30% rany zadawane jednostce czarami wody |
ZAAWANSOWANY | Zmniejsza o 50% rany zadawane jednostce czarami wody |
EXPERT | Zmniejsza o 50% rany zadawane wszystkim przyjaznym jednostkom czarami wody |
SUMMON BOAT - WEZWIJ ŁÓDŹ | |
TYP | Przygoda |
KOSZT | 6 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Wzywa przyjazną łódź. Czar ma 50% szans na zadziałanie |
ZAAWANSOWANY | Wzywa dowolną łódź. Jeśli nie ma żadnej łodzi w pobliżu, tworzy ją sam. Czar ma 75% szans na zadziałanie |
EXPERT | Wzywa lub tworzy łódź ze 100% szansą zadziałania |
POZIOM II
ICE BOLT - LODOWY PROMIEŃ | |
TYP | Walka |
KOSZT | 8 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Zadaje jednostce rany w wysokości: 20x Moc Czarów + 10 |
ZAAWANSOWANY | Zadaje jednostce rany w wysokości: 20x Moc Czarów + 20 |
EXPERT | Zadaje jednostce rany w wysokości: 20x Moc Czarów + 50 |
REMOVE OBSTACLE - USUNIĘCIE PRZESZKODY | |
TYP | Walka |
KOSZT | 7 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Usuwa jedną niemagiczną, nieintegralną (np. skałę) przeszkodę z pola walki |
ZAAWANSOWANY | Usuwa jedną nieintegralną przeszkodę z pola walki |
EXPERT | Usuwa jedną przeszkodę z pola walki |
SCUTTLE BOAT - ZNISZCZ ŁÓDŹ | |
TYP | Przygoda |
KOSZT | 8 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Ma 50% szans na zniszczenie nieokupowanej łodzi |
ZAAWANSOWANY | Ma 75% szans na zniszczenie nieokupowanej łodzi |
EXPERT | Niszczy nieokupowaną łódź |
VISIONS - WIZJE | |
TYP | Pzrygoda |
KOSZT | 4 |
DZIAŁANIE | 1 Dzień |
PODSTAWOWY | Ukazuje liczbę jednostek w grupie i informuje, czy będą chciały się przyłączyć, walczyć, czy uciec. Zasięg wizji jest równy Mocy Czarów. Najmniejszy zasięg to 3. |
ZAAWANSOWANY | Dodatkowo ukazuje współczynniki i skład armii wrogich herosów. Zasięg wizji jest równy 2x Moc Czarów. (>3) |
EXPERT | Dodatkowo ukazuje informacje i skład armii wrogich zamków. Zasięg wizji jest równy 3x Moc Czarów (>3) |
WEAKNESS - SŁABOŚĆ | |
TYP | Walka |
KOSZT | 8 |
DZIAŁANIE | 1 Tura / Moc Czarów |
PODSTAWOWY | Zmniejsza o 3 atak jednostki |
ZAAWANSOWANY | Zmniejsza o 6 atak jednostki |
EXPERT | Zmniejsza o 6 atak wszystkich wrogich jednostek |
POZIOM III
FORGETFULNESS - SKLEROZA | |
TYP | Walka |
KOSZT | 12 |
DZIAŁANIE | 1 Tura / Moc Czarów |
PODSTAWOWY | Połowa jednostek w grupie zapomina o ataku na odległość |
ZAAWANSOWANY | Jednostka nie może atakować na odległość |
EXPERT | Wszystkie wrogie jednostki nie mogą atakować na odległość |
FROST RING - PIERŚCIEŃ ZIMNA | |
TYP | Walka |
KOSZT | 12 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Jednostki znajdujące sie wokół hexa, na który został rzucony czar otrzymują rany w wysokości 10x Moc Czarów + 15 |
ZAAWANSOWANY | Rany: 10x Moc Czarów + 30 |
EXPERT | Rany: 10x Moc Czarów + 60 |
MIRTH - RADOŚĆ | |
TYP | Walka |
KOSZT | 12 |
DZIAŁANIE | 1 Tura / Moc Czarów |
PODSTAWOWY | Zwiększa morale jednostki o 1 |
ZAAWANSOWANY | Zwiększa morale jednostki o 2 |
EXPERT | Zwiększa morale wszystkick przyjaznych jednostek o 2 |
TELEPORT - TELEPORTACJA | |
TYP | Walka |
KOSZT | 15 |
DZIAŁANIE | Natychmiastowe |
PODSTAWOWY | Teleportuje jednostkę na dowolny hex na polu bitwy. Nie może teleportować przez ściany i fosy |
ZAAWANSOWANY | Teleportuje jednostkę na dowolny hex na polu bitwy. Nie może teleportować przez ściany |
EXPERT | Teleportuje jednostkę na dowolny hex na polu bitwy |
POZIOM IV
CLONE - KLON | |
TYP | Walka |
KOSZT | 24 |
DZIAŁANIE | Walka |
PODSTAWOWY | Tworzy klona dowolnej jednostki poziomów 1-5, który ma te same właściwości co oryginał, ale zostaje zniszczony po pierwszym ataku |
ZAAWANSOWANY | Klonuje jednostki poziomów 1-6 |
EXPERT | Klonuje kazdą jednostkę |
PRAYER - MODLITWA | |
TYP | Walka |
KOSZT | 16 |
DZIAŁANIE | 1 Tura / Moc Czarów |
PODSTAWOWY | Zwiększa atak, obronę i szybkość jednostki o 2 |
ZAAWANSOWANY | Zwiększa atak, obronę i szybkość jednostki o 4 |
EXPERT | Zwiększa atak, obronę i szybkość wszystkich przyjaznych jednostek o 4 |
POZIOM V
WATER ELEMENTAL - ŻYWIOŁ WODY | |
TYP | Walka |
KOSZT | 25 |
DZIAŁANIE | Walka |
PODSTAWOWY | Wzywa Żywioły Wody w ilości: 2x Moc Czarów |
ZAAWANSOWANY | Wzywa Żywioły Wody w ilości: 3x Moc Czarów |
EXPERT | Wzywa Żywioły Wody w ilości: 4x Moc Czarów |