Barbarzyńcy, którzy przybyli do Erathii z Enroth znaleźli swoje miejsce w Stronghold. Razem z nimi przyszły znane nam Gobliny, Wilki, Orki, Ogry i Cyklopy. Dodatkowo Twierdzę zamieszkują także Ogniste Ptaki i przerażajace Behemoty. Armie z tego zamku są zdecydowanie ofensywne. Magia nie jeat tu zbytnio rozwinięta, a zajmuja się nią Magowie Bitewni (Battle Mage).
BARAKI GOBLINÓW - GOBLIN BARRACKS
Koszt: 200 złota, 5 drewna, 5 rudy
Wymagane budowle: Fort
Baraki Goblinów wytwarzają Goblinów.
GOBLIN (GOBLIN)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 4 |
OBRONA | 2 |
P. TRAFIENIA | 5 |
RANY | 1 - 2 |
SZYBKOŚĆ | Wolny (5) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 40 |
PRODUKCJA | 15 |
ZD. SPECJALNA | --- |
ULEPSZONE BARAKI GOBLINÓW - UPGRADED GOBLIN BARRACKS
Koszt: 1000 złota, 5 drewna, 5 rudy
Wymagane budowle: Baraki Goblinów
Ulepszone Baraki Goblinów wytwarzają Hobgoblinów.
HOBGOBLIN (HOBGOBLIN)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 5 |
OBRONA | 3 |
P. TRAFIENIA | 5 |
RANY | 1 - 2 |
SZYBKOŚĆ | Extra Hyży (7) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 50 |
PRODUKCJA | 15 |
ZD. SPECJALNA | --- |
WILCZA ZAGRODA - WOLF PEN
Koszt: 1000 złota, 10 drewna, 5 rudy
Wymagane budowle: Baraki Goblinów
Wilcza Zagroda wytwarza Wilczych Jeźdźców.
WILCZY JEŹDZIEC (WOLF RIDER)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 7 |
OBRONA | 5 |
P. TRAFIENIA | 10 |
RANY | 2 - 4 |
SZYBKOŚĆ | Hyży (6) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 100 |
PRODUKCJA | 9 |
ZD. SPECJALNA | --- |
ULEPSZONA WILCZA ZAGRODA - UPGRADED WOLF PEN
Koszt: 1000 złota, 5 drewna, 5 rudy
Wymagane budowle: Wilcza Zagroda
Ulepszona Wilcza Zagroda wytwarza Wilczych Grabieżców.
WILCZY GRABIEŻCA (WOLF RAIDER)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 8 |
OBRONA | 5 |
P. TRAFIENIA | 10 |
RANY | 3 - 4 |
SZYBKOŚĆ | Bardzo Hyży (8) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 140 |
PRODUKCJA | 9 |
ZD. SPECJALNA | 2 ataki |
WIEŻA ORKÓW - ORC TOWER
Koszt: 1000 złota, 5 drewna, 5 rudy
Wymagane budowle: Baraki Goblinów
Wieża Orków wytwarza Orków.
ORK (ORC)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 8 |
OBRONA | 4 |
P. TRAFIENIA | 15 |
RANY | 2 - 5 |
SZYBKOŚĆ | Extra Wolny (4) |
STRZAŁY | 12 |
KOSZT | 150 |
PRODUKCJA | 7 |
ZD. SPECJALNA | --- |
ULEPSZONA WIEŻA ORKÓW - UPGRADED ORC TOWER
Koszt: 1000 złota, 2 drewna, 2 rudy
Wymagane budowle: Wieża Orków
Ulepszona Wieża Orków wytwarza Orków Szefów.
ORK SZEF (ORC CHIEFTAIN)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 6 |
OBRONA | 8 |
P. TRAFIENIA | 20 |
RANY | 2 - 5 |
SZYBKOŚĆ | Bardzo Prędki (13) |
STRZAŁY | 24 |
KOSZT | 240 |
PRODUKCJA | 8 |
ZD. SPECJALNA | Rozpraszanie magii |
FORT OGRÓW - OGRE FORT
Koszt: 2000 złota, 20 drewna
Wymagane budowle: Wieża Orków
Fort Ogrów wytwarza Ogrów.
OGR (OGRE)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 13 |
OBRONA | 7 |
P. TRAFIENIA | 40 |
RANY | 6 - 12 |
SZYBKOŚĆ | Extra Wolny (4) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 300 |
PRODUKCJA | 4 |
ZD. SPECJALNA | --- |
ULEPSZONY FORT OGRÓW - UPGRADED OGRE FORT
Koszt: 2000 złota, 5 drewna, 5 rudy, 5 klejnotów
Wymagane budowle: Fort Ogrów
Ulepszony Fort Ogrów wytwarza Ogrów Magów.
OGR MAG (OGRE MAGI)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 13 |
OBRONA | 7 |
P. TRAFIENIA | 60 |
RANY | 6 - 12 |
SZYBKOŚĆ | Wolny (5) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 400 |
PRODUKCJA | 4 |
ZD. SPECJALNA | Czar: Bloodlust |
SKALNE GNIAZDO - CLIFF NEST
Koszt: 2500 złota, 10 rudy
Wymagane budowle: Wilcza Zagroda
Skalne Gniazdo wytwarza Roki.
ROK (ROC)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 13 |
OBRONA | 11 |
P. TRAFIENIA | 600 |
RANY | 11 - 15 |
SZYBKOŚĆ | Extra Hyży (7) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 600 |
PRODUKCJA | 3 |
ZD. SPECJALNA | --- |
ULEPSZONE SKALNE GNIAZDO - UPGRADED CLIFF NEST
Koszt: 2000 złota, 5 drewna, 5 rudy
Wymagane budowle: Skalne Gniazdo
Ulepszone Skalne Gniazdo wytwarza Ogniste Ptaki.
OGNISTY PTAK (THUNDERBIRD)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 13 |
OBRONA | 11 |
P. TRAFIENIA | 60 |
RANY | 11 - 15 |
SZYBKOŚĆ | Prędki (11) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 700 |
PRODUKCJA | 3 |
ZD. SPECJALNA | Piorun |
JASKINIA CYKLOPÓW - CYCLOPS CAVE
Koszt: 3500 złota, 20 drewna, 20 rudy
Wymagane budowle: Fort Ogrów
Jaskinia Cyklopów wytwarza Cyklopy.
CYKLOP (CYCLOPS)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 15 |
OBRONA | 12 |
P. TRAFIENIA | 70 |
RANY | 16 - 20 |
SZYBKOŚĆ | Hyży (6) |
STRZAŁY | 16 |
KOSZT | 750 |
PRODUKCJA | 2 |
ZD. SPECJALNA | Atak ścian |
ULEPSZONA JASKINIA CYKLOPÓW - UPGRADED CYCLOPS CAVE
Koszt: 3000 złota, 5 drewna, 5 rudy
Wymagane budowle: Jaskinia Cyklopów.
Ulepszona Jaskinia Cyklopów wytwarza Cyklopy Królewskie.
CYKLOP KRÓLEWSKI (CYCLOPS KING)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 17 |
OBRONA | 13 |
P. TRAFIENIA | 70 |
RANY | 16 - 20 |
SZYBKOŚĆ | Bardzo Hyży (8) |
STRZAŁY | 24 |
KOSZT | 1100 |
PRODUKCJA | 2 |
ZD. SPECJALNA | Atak ścian |
JASKINIA BEHEMOTA - BEHEMOTH LAIR
Koszt: 10000 złota, 10 drewna, 10 rudy, 10 kryształów
Wymagane budowle: Skalne Gniazdo
Jaskinia Behemota wytwarza Behemota.
BEHEMOT (BEHEMOTH)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 17 |
OBRONA | 17 |
P. TRAFIENIA | 160 |
RANY | 30 - 50 |
SZYBKOŚĆ | Hyży (6) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 1500 |
PRODUKCJA | 1 |
ZD. SPECJALNA | Obniżanie obrony (40%) |
ULEPSZONA JASKINIA BEHEMOTA - UPGRADED BEHEMOTH LAIR
Koszt: 15000 złota, 10 drewna, 10 rudy, 20 kryształów
Wymagane budowle: Jaskinia Behemota
Ulepszona Smocza Jaskinia wytwarza Czarne Smoki.
STAROŻYTNY BEHEMOT (ANCIENT BEHEMOTH)
![]() |
|
![]() |
|
ATAK | 19 |
OBRONA | 19 |
P. TRAFIENIA | 300 |
RANY | 30 - 50 |
SZYBKOŚĆ | Ultra Hyży (9) |
STRZAŁY | 0 |
KOSZT | 3000 + 1 kryształ |
PRODUKCJA | 1 |
ZD. SPECJALNA | Obniżanie obrony (80%) |
Opis zdolności specjalnych:
2 ataki - Wilczy Grabieżca atakuje 2 razy.
Czar: Bloodlust - Ogr Mag może raz w ciągu rundy rzucić czar Bloodlust na wybraną jednostkę.
Piorun - Ogniste Ptaki mają 20% szans na zranienie atakowanej jednostki piorunem, zadając rany w ilości 10x ilość atakujących Ognistych Ptaków.
Atak ścian - Cyklopy i Cyklopy Królewskie mogą atakować ściany zamku podczas oblęzenia, tak jak katapulta. Cyklopy atakują ze zdolnością Basic Ballistics, a Cyklopy Królewskie z Advanced Ballistics.
Obniżanie obrony - Behemoty i Starożytne Behemoty obnizają obronę atakowanych jednostek. Behemoty o 40%, a Staroźytne Behemoty o 80%.
BUDOWLE SPECYFICZNE ZAMKU STRONGHOLD:
KUŹNIA - BLACKSMITH
Koszt: 1000 złota, 5 drewna
Wymagane budowle: Wioska
Kuźnia z zamku Stronghold produkuje Wózki Amunicji.
SILOS SUROWCÓW - RESOURCE SILO
Koszt: 5000 złota, 5 rudy
Wymagane budowle: Targowisko
Silos surowców w zamku Stronghold wytwarza dziennie 1 jednostkę drewna i rudy.
SKŁAD BALLIST - BALLISTA YARD
Koszt: 1000 złota, 5 drewna
Wymagane budowle: Kuźnia
Skład Ballist produkuje Ballisty.
GILDIA UŁANA - FREELANCER'S GUILD
Koszt: 1000 złota
Wymagane budowle: Targowisko
Gildia Ułana pozwala wymieniać armie na surowce.
HALA NIEŁADU - MESS HALL
Koszt: 1000 złota
Wymagane budowle: Baraki Goblinów
Zwieksza produkcję Goblinów o 8.
TUNEL UCIECZKI - ESCAPE TUNNEL
Koszt: 2000 złota, 5 drewna, 5 rudy
Wymagane budowle: Fort
Tunel pozwala herosowi broniącemu zamku na ucieczkę w czasie oblężenia.
HALA VALHALLI - HALL OF VALHALLA
Koszt: 1000 złota
Wymagane budowle: Fort.
Hala Valhalli zwiększa na stałę atak odwiedzającego herosa o 1.
GRAL - WARLORDS' MONUMENT
Obecność Pomnika Wojownika w Stronghold zwiększa produkcję jednostek o 50%, dochód o 5000% i zwiększa o 20 atak herosa broniącego miasta.