Prawdopodobieństwo uczenia się zdolności podstawowych przez poszczególnych herosów
Klasa herosa | Poziom | Atak | Obrona | Moc | Wiedza |
Alchemist | 2-9 | 30% | 30% | 20% | 20% |
Alchemist | 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Barbarian | 2-9 | 55% | 35% | 5% | 5% |
Barbarian | 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Battle Mage | 2-9 | 30% | 20% | 25% | 25% |
Battle Mage | 10+ | 25% | 25% | 25% | 25% |
Beastmaster | 2-9 | 30% | 60% | 5% | 5% |
Beastmaster | 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Cleric | 2-9 | 20% | 15% | 30% | 35% |
Cleric | 10+ | 20% | 20% | 30% | 30% |
Death Knight | 2-9 | 30% | 25% | 20% | 25% |
Death Knight | 10+ | 25% | 25% | 25% | 25% |
Demoniac | 2-9 | 30% | 30% | 20% | 20% |
Demoniac | 10+ | 20% | 20% | 30% | 30% |
Druid | 2-9 | 10% | 20% | 35% | 35% |
Druid | 10+ | 20% | 20% | 30% | 30% |
Elementalist | 2-9 | 10% | 10% | 50% | 30% |
Elementalist | 10+ | 20% | 20% | 30% | 30% |
Heretic | 2-9 | 20% | 10% | 35% | 35% |
Heretic | 10+ | 25% | 25% | 25% | 25% |
Knight | 2-9 | 40% | 40% | 10% | 10% |
Knight | 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Necromancer | 2-9 | 15% | 15% | 35% | 35% |
Necromancer | 10+ | 25% | 25% | 25% | 25% |
Overlord | 2-9 | 40% | 35% | 15% | 10% |
Overlord | 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Planeswalker | 2-9 | 50% | 30% | 10% | 10% |
Planeswalker | 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Ranger | 2-9 | 35% | 45% | 10% | 10% |
Ranger | 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Warlock | 2-9 | 10% | 10% | 50% | 30% |
Warlock | 10+ | 20% | 20% | 30% | 30% |
Witch | 2-9 | 5% | 15% | 40% | 40% |
Witch | 10+ | 20% | 20% | 30% | 30% |
Wizard | 2-9 | 10% | 10% | 40% | 40% |
Wizard | 10+ | 30% | 30% | 20% | 20% |
Prawdopodobieństwo nauczenia się zdolności dodatkowych przez poszczególne klasy herosów:
Zdolność | Cleric |
Warlock |
Witch |
Heretic |
Necro |
Druid |
B. Mage |
Wizard |
Elemental. |
Air Magic | 4 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
6 |
6 |
Archery | 3 |
2 |
3 |
4 |
2 |
5 |
4 |
2 |
2 |
Armorer | 3 |
1 |
4 |
4 |
2 |
3 |
4 |
1 |
1 |
Artillery | 2 |
1 |
1 |
4 |
3 |
1 |
4 |
1 |
1 |
Ballistics | 4 |
6 |
8 |
6 |
5 |
4 |
6 |
4 |
4 |
Diplomacy | 7 |
4 |
2 |
3 |
4 |
4 |
3 |
4 |
4 |
Eagle Eye | 6 |
8 |
10 |
4 |
7 |
7 |
5 |
8 |
8 |
Earth Magic | 3 |
5 |
3 |
4 |
8 |
4 |
3 |
3 |
6 |
Estates | 3 |
5 |
1 |
2 |
3 |
3 |
1 |
5 |
3 |
Fire Magic | 2 |
3 |
3 |
5 |
2 |
1 |
3 |
2 |
6 |
First Aid | 10 |
6 |
8 |
5 |
0 |
7 |
4 |
7 |
4 |
Intelligence | 6 |
8 |
7 |
6 |
6 |
7 |
5 |
10 |
8 |
Leadership | 2 |
3 |
1 |
2 |
0 |
2 |
4 |
4 |
3 |
Learning | 4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Logistics | 4 |
2 |
3 |
3 |
4 |
5 |
9 |
2 |
2 |
Luck | 5 |
2 |
4 |
2 |
1 |
9 |
2 |
4 |
2 |
Mysticism | 4 |
8 |
8 |
10 |
6 |
6 |
4 |
8 |
8 |
Navigation | 5 |
4 |
6 |
2 |
5 |
2 |
0 |
1 |
4 |
Necromancy | 0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Offense | 4 |
1 |
2 |
4 |
3 |
1 |
8 |
1 |
1 |
Pathfinding | 2 |
2 |
2 |
4 |
6 |
5 |
4 |
2 |
2 |
Resistance | 2 |
0 |
0 |
3 |
1 |
1 |
4 |
0 |
0 |
Scholar | 6 |
8 |
7 |
5 |
6 |
8 |
4 |
9 |
8 |
Scouting | 3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
4 |
2 |
2 |
Sorcery | 5 |
10 |
8 |
6 |
6 |
6 |
6 |
8 |
8 |
Tactics | 2 |
1 |
1 |
4 |
2 |
1 |
5 |
1 |
1 |
Water Magic | 4 |
2 |
3 |
2 |
3 |
4 |
3 |
3 |
6 |
Wisdom | 7 |
10 |
8 |
8 |
8 |
8 |
6 |
10 |
8 |
Zdolność | Knight |
Overlord |
Beast |
Demon |
Death |
Ranger |
Barbarian |
Alchem. |
Planes. |
Air Magic | 3 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
4 |
2 |
Archery | 5 |
6 |
7 |
6 |
5 |
8 |
7 |
5 |
8 |
Armorer | 5 |
6 |
10 |
7 |
5 |
8 |
6 |
8 |
5 |
Artillery | 5 |
8 |
8 |
5 |
5 |
6 |
8 |
4 |
8 |
Ballistics | 8 |
7 |
7 |
7 |
7 |
4 |
8 |
6 |
8 |
Diplomacy | 4 |
3 |
1 |
4 |
2 |
4 |
1 |
3 |
2 |
Eagle Eye | 2 |
2 |
1 |
3 |
4 |
2 |
2 |
3 |
2 |
Earth Magic | 2 |
3 |
3 |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Estates | 6 |
4 |
1 |
3 |
0 |
2 |
2 |
4 |
3 |
Fire Magic | 1 |
2 |
0 |
4 |
1 |
0 |
2 |
1 |
3 |
First Aid | 2 |
1 |
6 |
2 |
0 |
3 |
1 |
2 |
1 |
Intelligence | 1 |
1 |
1 |
2 |
5 |
2 |
1 |
4 |
1 |
Leadership | 10 |
8 |
5 |
3 |
0 |
6 |
5 |
3 |
3 |
Learning | 4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
10 |
8 |
Logistics | 5 |
8 |
8 |
10 |
5 |
5 |
7 |
6 |
8 |
Luck | 3 |
1 |
2 |
2 |
1 |
6 |
3 |
2 |
2 |
Mysticism | 2 |
3 |
2 |
2 |
4 |
3 |
3 |
4 |
3 |
Navigation | 8 |
4 |
8 |
4 |
8 |
3 |
2 |
3 |
5 |
Necromancy | 0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Offense | 7 |
8 |
5 |
8 |
7 |
5 |
10 |
6 |
9 |
Pathfinding | 4 |
5 |
8 |
4 |
4 |
7 |
8 |
4 |
6 |
Resistance | 5 |
6 |
5 |
6 |
5 |
9 |
6 |
5 |
2 |
Scholar | 1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
1 |
3 |
1 |
Scouting | 4 |
5 |
7 |
5 |
4 |
7 |
8 |
4 |
6 |
Sorcery | 1 |
2 |
1 |
3 |
4 |
2 |
1 |
3 |
1 |
Tactics | 7 |
10 |
6 |
6 |
5 |
5 |
8 |
4 |
8 |
Water Magic | 4 |
0 |
2 |
1 |
3 |
3 |
0 |
2 |
2 |
Wisdom | 3 |
3 |
2 |
4 |
6 |
3 |
2 |
6 |
2 |
Szanse na pojawienie się czarów w gildach poszczególnych miast:
% szans na pojawienie się czaru w Gildii |
|||||||||
Castle |
Rampart |
Tower |
Inferno |
Necropolis |
Dungeon |
Stronghold |
Fortress |
Conflux |
|
Czary przygody |
|||||||||
Summon Boat |
3 |
5 |
5 |
5 |
3 |
5 |
5 |
3 |
3 |
Scuttle Boat |
6 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Visions |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
View Earth |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Disguise |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
0 |
2 |
View Air |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Fly |
0 |
16 |
16 |
16 |
16 |
12 |
0 |
0 |
13 |
Water Walk |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
Dimension Door |
0 |
20 |
14 |
16 |
16 |
16 |
0 |
0 |
13 |
Town Portal |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
Czary bitewne |
|||||||||
Quicksand |
4 |
4 |
6 |
4 |
4 |
4 |
6 |
6 |
4 |
Land Mine |
8 |
8 |
8 |
6 |
8 |
12 |
8 |
2 |
4 |
Force Field |
4 |
4 |
8 |
2 |
8 |
8 |
4 |
4 |
8 |
Fire Wall |
4 |
4 |
4 |
12 |
4 |
4 |
4 |
4 |
8 |
Earthquake |
4 |
8 |
4 |
6 |
4 |
4 |
4 |
50 |
4 |
Magic Arrow |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
Ice Bolt |
50 |
50 |
6 |
0 |
6 |
6 |
4 |
50 |
25 |
Lightning Bolt |
4 |
4 |
50 |
20 |
6 |
50 |
50 |
4 |
25 |
Implosion |
0 |
16 |
14 |
16 |
20 |
12 |
0 |
0 |
13 |
Chain Lightning |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
Frost Ring |
16 |
16 |
16 |
0 |
12 |
12 |
12 |
4 |
12 |
Fireball |
8 |
8 |
8 |
50 |
12 |
16 |
12 |
2 |
12 |
Inferno |
5 |
5 |
5 |
10 |
5 |
5 |
0 |
0 |
10 |
Meteor Shower |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
Death Ripple |
0 |
0 |
0 |
0 |
50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Destroy Undead |
12 |
8 |
8 |
2 |
0 |
4 |
4 |
2 |
4 |
Armageddon |
0 |
0 |
0 |
5 |
5 |
10 |
0 |
0 |
0 |
Shield |
10 |
3 |
5 |
3 |
10 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Air Shield |
4 |
8 |
8 |
2 |
4 |
4 |
8 |
4 |
4 |
Fire Shield |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
0 |
0 |
5 |
Prot from Air |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Prot from Fire |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Prot from Water |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Prot from Earth |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
4 |
4 |
0 |
4 |
Anti-Magic |
12 |
8 |
8 |
4 |
8 |
8 |
12 |
10 |
12 |
Dispel |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
Magic Mirror |
0 |
16 |
14 |
0 |
0 |
12 |
0 |
0 |
13 |
Cure |
10 |
10 |
5 |
5 |
0 |
5 |
5 |
10 |
5 |
Resurrection |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
0 |
0 |
5 |
Animate Dead |
0 |
0 |
0 |
0 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Sacrifice |
0 |
0 |
0 |
20 |
16 |
12 |
0 |
0 |
0 |
Bless |
10 |
5 |
5 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
5 |
Curse |
0 |
0 |
3 |
5 |
10 |
5 |
0 |
0 |
0 |
Bloodlust |
0 |
0 |
0 |
10 |
5 |
5 |
10 |
5 |
5 |
Precision |
6 |
6 |
4 |
8 |
2 |
6 |
4 |
4 |
2 |
Weakness |
2 |
2 |
2 |
8 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Stone Skin |
5 |
5 |
10 |
5 |
10 |
5 |
10 |
5 |
5 |
Disrupting Ray |
6 |
4 |
6 |
12 |
4 |
6 |
6 |
6 |
8 |
Prayer |
10 |
5 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Mirth |
4 |
4 |
4 |
2 |
4 |
4 |
12 |
2 |
4 |
Sorrow |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
0 |
0 |
5 |
Fortune |
4 |
6 |
4 |
4 |
2 |
2 |
4 |
4 |
2 |
Misfortune |
4 |
4 |
4 |
6 |
8 |
4 |
4 |
2 |
4 |
Haste |
5 |
10 |
5 |
5 |
5 |
10 |
5 |
10 |
10 |
Slow |
5 |
10 |
10 |
10 |
5 |
5 |
5 |
5 |
10 |
Slayer |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
0 |
0 |
5 |
Frenzy |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
0 |
0 |
5 |
Titan's Bolt |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Counterstrike |
5 |
10 |
5 |
5 |
5 |
5 |
0 |
0 |
5 |
Berserk |
5 |
5 |
5 |
5 |
10 |
5 |
0 |
0 |
5 |
Hypnotize |
4 |
4 |
8 |
6 |
0 |
8 |
4 |
4 |
12 |
Forgetfulness |
8 |
8 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
8 |
Blind |
4 |
6 |
2 |
12 |
4 |
4 |
4 |
6 |
8 |
Teleport |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
10 |
8 |
Remove Obstacle |
4 |
4 |
6 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Clone |
5 |
5 |
10 |
5 |
5 |
5 |
0 |
0 |
10 |
Fire Elemental |
0 |
0 |
0 |
16 |
0 |
12 |
0 |
0 |
12 |
Earth Elemental |
0 |
16 |
14 |
16 |
16 |
12 |
0 |
0 |
12 |
Water Elemental |
0 |
16 |
14 |
0 |
0 |
12 |
0 |
0 |
12 |
Air Elemental |
0 |
0 |
14 |
0 |
16 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Wartość poszczególnych czarów dla komputera w zależności od rozwinięcia przez niego danej szkoły magii:
Wartość dla komputera |
|||
Podst. |
Zaaw. |
Ekspert |
|
Czary przygody |
|||
Summon Boat |
10 |
20 |
20 |
Scuttle Boat |
1 |
1 |
1 |
Visions |
1 |
1 |
1 |
View Earth |
1 |
1 |
1 |
Disguise |
1 |
1 |
1 |
View Air |
1 |
1 |
1 |
Fly |
30 |
40 |
50 |
Water Walk |
15 |
20 |
25 |
Dimension Door |
30 |
40 |
50 |
Town Portal |
5 |
70 |
70 |
Czary bitewne |
|||
Quicksand |
1 |
1 |
1 |
Land Mine |
1 |
1 |
1 |
Force Field |
1 |
1 |
1 |
Fire Wall |
1 |
1 |
1 |
Earthquake |
1 |
1 |
1 |
Magic Arrow |
10 |
10 |
10 |
Ice Bolt |
20 |
20 |
20 |
Lightning Bolt |
25 |
25 |
25 |
Implosion |
75 |
75 |
75 |
Chain Lightning |
75 |
75 |
75 |
Frost Ring |
12 |
12 |
12 |
Fireball |
15 |
15 |
15 |
Inferno |
20 |
20 |
20 |
Meteor Shower |
37 |
37 |
37 |
Death Ripple |
20 |
20 |
20 |
Destroy Undead |
40 |
40 |
40 |
Armageddon |
100 |
100 |
100 |
Shield |
10 |
20 |
20 |
Air Shield |
20 |
50 |
50 |
Fire Shield |
10 |
12 |
15 |
Prot from Air |
2 |
4 |
4 |
Prot from Fire |
2 |
4 |
4 |
Prot from Water |
2 |
4 |
4 |
Prot from Earth |
2 |
4 |
4 |
Anti-Magic |
10 |
15 |
20 |
Dispel |
3 |
3 |
3 |
Magic Mirror |
12 |
18 |
24 |
Cure |
4 |
4 |
4 |
Resurrection |
50 |
60 |
120 |
Animate Dead |
60 |
60 |
120 |
Sacrifice |
1 |
1 |
1 |
Bless |
10 |
11 |
11 |
Curse |
10 |
11 |
11 |
Bloodlust |
7 |
15 |
15 |
Precision |
7 |
15 |
15 |
Weakness |
7 |
15 |
15 |
Stone Skin |
7 |
15 |
15 |
Disrupting Ray |
7 |
15 |
15 |
Prayer |
8 |
16 |
16 |
Mirth |
1 |
2 |
2 |
Sorrow |
1 |
2 |
2 |
Fortune |
1 |
2 |
2 |
Misfortune |
1 |
2 |
2 |
Haste |
5 |
10 |
10 |
Slow |
5 |
15 |
15 |
Slayer |
1 |
1 |
1 |
Frenzy |
10 |
20 |
30 |
Titan's Bolt |
75 |
75 |
75 |
Counterstrike |
20 |
30 |
30 |
Berserk |
60 |
60 |
60 |
Hypnotize |
25 |
50 |
100 |
Forgetfulness |
1 |
1 |
1 |
Blind |
50 |
50 |
50 |
Teleport |
20 |
20 |
20 |
Remove Obstacle |
1 |
1 |
1 |
Clone |
20 |
40 |
50 |
Fire Elemental |
50 |
100 |
150 |
Earth Elemental |
50 |
100 |
150 |
Water Elemental |
50 |
100 |
150 |
Air Elemental |
50 |
100 |
150 |
Szczegółowy opis gry komputera na poszczególnych poziomach trudności:
EASY
Komputer nie widzi niebezpieczeństwa wynikającego z poruszania się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów)
Komputer nie docenia siły wrogich herosów decydując się na atak
Komputer może budować raz na dwie tury
Komputer nie zbuduje generatora armii wyższego poziomu niż poziom najlepszego generatora człowieka
Komputer nie może zbudować generatora istot 7 poziomu
Komputer nie łączy armii
Komputer nie szuka Grala
Komputer nie wymienia armii i artefaktów pomiędzy swoimi herosami
Istoty na mapie są nastawione przyjaźnie do gracza (częściej się przyłączają)
Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 8 lub więcej
NORMAL
Komputer nie docenia siły wrogich herosów decydując się na atak
Komputer łączy jednostki
Komputer może budować raz na dwie tury
Komputer "agresywnie" rozwija miasta
Komputer szuka Grala po odkryciu co najmniej połowy obelisków
Komputer kładzie większy nacisk na eksplorowanie mapy
Komputer zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa wynikającego z poruszania się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów)
Komputer nie będzie wynajmował więcej niż 3 herosów
Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 11 lub więcej
HARD
Komputer właściwie określa siłę atakowanego herosa
Komputer jest ostrożny w poruszaniu się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów)
Komputer buduje w każdej turze
Komputer bardzo agresywnie rozwija miasta
Komputer szuka Grala po odkryciu co najmniej 1/4 obelisków
Komputer nie będzie wynajmował więcej niż 4 herosów
Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 14 lub więcej
EXPERT
Komputer jest bardzo ostrożny w poruszaniu się na terenie wroga (w pobliżu wrogich herosów)
Komputer szuka Grala, kiedy jest w stanie w przybliżeniu określić miejsce gdzie znajduje się teren pokazywany przez odkrywaną mapę.
Komputer nie będzie wynajmował więcej niż 5 herosów
Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 17 lub więcej
IMPOSSIBLE
Komputer nie będzie wynajmował więcej niż 6 herosów
Gracze komputerowi nie będą kupować herosów jeśli będą mieli ich w sumie 20 lub więcej
Różnice w początkowych zasobach oraz charakterystyka rozwoju komputerowych graczy na różnych poziomach trudnośći:
Stopień trudności | Ilość złota na starcie | Produkcja złota | Startowa ilość drewna i kamieni | Produkcja drewna i kamieni | Startowe ilości pozostałych surowców | Produkcja armii |
Easy | 5000 | 75% | 5 | 100% | 2 | 100% |
Normal | 7500 | 100% | 10 | 100% | 4 | 100% |
Hard | 10000 | 100% | 15 | 100% | 7 | 100% |
Expert | 10000 | 125% | 15 | 139% | 7 | 114% |
Impossible | 10000 | 150% | 15 | 153% | 7 | 128% |
Zużycie punktów ruchu przy poruszaniu się po poszczególnych terenach w zależności od rozwinięcia zdolności Pathfinding:
Typ Terenu | Brak | Podst | Zaaw | Exp |
Dirt | 100% | 100% | 100% | 100% |
Grass | 100% | 100% | 100% | 100% |
Lava | 100% | 100% | 100% | 100% |
Subterranean | 100% | 100% | 100% | 100% |
Cobblestone Road | 50% | 50% | 50% | 50% |
Gravel Road | 65% | 65% | 65% | 65% |
Dirt Road | 75% | 75% | 75% | 75% |
Rough | 125% | 100% | 100% | 100% |
Sand (Desert) | 150% | 125% | 100% | 100% |
Snow | 150% | 125% | 100% | 100% |
Swamp | 175% | 150% | 125% | 100% |
Ilość punktów ruchu jakie posiada heros w zależności od najwolniejszej jednostki w jego armii:
Prędkość najwolniejszej jednostki | Punkty ruchu herosa |
Super Wolny - Extra Wolny (3 - 4) | 15 punktów |
Wolny (5) | 16 punktów |
Chyży - Extra Chyży (6 - 7) | 17 punktów |
Bardzo Chyży (8) | 18 punktów |
Ultra Chyży - Super Chyży (9 - 10) | 19 punktów |
Prędki - Super Szybki (11 - 18) | 20 punktów |
Oto jak identyfikować oszacowaną ilość jednostek w grupie potworów znajdujących się na mapie:
Few | 1 - 4 |
Several | 5 - 9 |
Pack | 10 - 19 |
Lots | 20 - 49 |
Horde | 50 - 99 |
Throng | 100 - 249 |
Swarm | 250 - 499 |
Zounds | 500 - 999 |
Legion | 1000 i więcej |
Skróty klawiaturowe:
Mapa przygód
H - Wybiera następnego herosa
M - Rusza wybranego herosa, jeśli jest ustalona jego droga
K - Statystyki Królestwa
C - Rzucanie czaru
Z - Usypia herosa
W - Budzi herosa
Q - Dziennik
E - Koniec tury
A - Opcje Przygody
V - Pokaż Świat
P - Mapa Grala
D - Szukanie Grala
I - Wyświetla informację o scenariuszu
O - Opcje Systemowe
M - Menu Główne
L - Załaduj grę
R - Restartuj scenariusz
S - Zachowaj grę
Q - Wyjście na pulpit
Esc - Powrót do gry
Strzałki kiwrunkowe - Poruszanie herosa
Ctrl + Strzałki kierunkowe - Przewijanie Mapy
Enter - Pokazuje ekran herosa lub miasta
Tab - Wysłanie wiadomości (multi-player) lub wpisywanie cheatów
Esc - Wyjście ze scenariusza
Walka
A - Automatyczna walka (komputer Tobą steruje)
D - Obrona
W - Czekanie
C - Rzucanie czaru
R - Odwrót
S - Poddanie się
O - Opcje walki
T - Pokazuje info armii
F5 - Zmienia sposób wyświetlania info jednostki w czasie walki
F6 - Włącza i wyłącza siatkę
F7 - Włącza i wyłącza cień kursora
F8 - Włącza i wyłącza cień ruchu
Strzałki w górę i w dół - Przewijanie wiadomości
Spacja - Obrona lub wybieranie następnej jednostki w fazie Taktyk
S - Rozpoczęcie walki (w czasie fazy Taktyk)
Miato
Strzałka w górę - Poprzednie miasto
Strzałka w dół - Następne miasto
Spacja - zamienia garnizonowego herosa z odwiedzającym
Księga Magii
Strzałka w prawo / lewo - przewracanie stron księgi
Strzałka w górę / dół - przemieszczanie się pomiędzy zakładkami
A - Wyświetla czary przygody
C - Wyświetla czary bitewne
Okno opisu armii
U - Upgrade armii
D - Zdymisjonowanie armii
Generalne
F1 - Pomoc
F4 - Okno / Pełny ekran
Esc - Anuluj, Nie lub Wyjście
Return - OK, Zaakceptuj, Tak