Akademia Wojskowa (School of War)
+1 do Ataku lub Obrony za 1000 złota
Arena (Arena)
+2 do Ataku lub Obrony
Biblioteka Oświecenia (Library of Enlightenment)
+2 do każdej zdolności podstawowej, jeśli bohater osiągnął odpowiedni poziom doświadczenia
Boja (Buoy)
Lokacja na morzu dodająca 1 do morale na czas następnej bitwy
Bożek Fortuny (Idol of Fortune)
W dni nieparzyste poza 7 dodaje 1 do szczęścia, w parzyste do morale, a 7 dnia zwiększa morale i szczęście
Butelka (Ocean Bottle)
Obiekt na morzu zawierający wiadomość. Znika po jej przeczytaniu
Chatka Wiedźmy (Witch's Hut)
Uczy losowej zdolności dodatkowej innej niż Dowodzenie i Nekromancja
Chatka Magika (Hut of the Magi)
Odkrywa przestrzeń wokoł wszystkich Oczu Magika


Chata Jasnowidza (Seer's Hut)
Jasnowidz daje zadanie (quest) odnalezienia artefaktu. Po jego przyniesieniu otrzymuje się nagrodę.
Drzewo Wiedzy (Tree of Knowledge)
+1 poziom doświadczenia za darmo lub 2000 złota lub 10 klejnotów
Fabryka Machin Wojennych (War Machine Factory)
Można tu zakupic dowolne z 3 machin wojennych
Fontanna Fortuny (Fountain of Fortune)
Daje od -1 do +3 do szczęścia na czas następnej bitwy
Fontanna Młodości (Fountain of Youth)
Dodaje +1 do morale na czas następnej bitwy i zwiększa mobilność herosa bieżącego dnia
Fort na Wzgórzu (Hill Fort)
Pozwala na upgrade wszystkich jednostek po cenach:
1 poziom: za darmo
2 poziom: 25% normalnej ceny
3 poziom: 50% normalnej ceny
4 poziom: 75% normalnej ceny
5 - 7 poziom: normalna cena
Garnizon (Garrison)
Miejsce na mapie, w którym można zostawić jednostki
Garnizon Antymagiczny (Antimagic Garrison)
Podczas walki o ten garnizon nie można uzywać magii
Gniazdo Przeraz (Naga Bank)
30% szans na walkę z 10 Przerazami i zdobycie 4000 złota i 8 klejnotów
30% szans na walkę z 15 Przerazami i zdobycie 6000 złota i 12 klejnotów
30% szans na walkę z 20 Przerazami i zdobycie 8000 złota i 16 klejnotów
10% szans na walkę z 30 Przerazami i zdobycie 12000 złota i 24 klejnotów
Grób Wojownika (Warrior's Tomb)
Odwiedzający otrzymuje -3 do morale i ma:
30% szans na znalezienie artefaktu - skarbu
50% szans na znalezienie artefaktu o małej mocy
15% szans na znalezienie artefaktu o dużej mocy
5% szans na znalezienie reliktu
Gwiazda (Star Axis)
Bohater uzyskuje jednorazowo +1 do Mocy Czarów
Kamieniołomy (Ore Pit)
Dostarcza dziennie 2 jednostki kamieni
Kamienna Wieża (Marletto Tower)
Bohater uzyskuje jednorazowo +1 do Obrony
Kamień Wiedzy (Learning Stone)
Daje jednorazowo 1000 doświadczenia
Kaplica Magicznego Słowa (Shrine of Magic Incantation)
Uczy losowego czaru 1 poziomu
Kaplica Magicznego Gestu (Shrine of Magic Gesture)
Uczy losowego czaru 2 poziomu
Kaplica Magicznej Myśli (Shrine of Magic Thought)
Uczy losowego czaru 3 poziomu
Kartograf na lądzie (Cartographer)
Za 1000 złota odsłania wszystkie lądowe obszary na mapie
Kartograf w podziemiach (Cartographer)
Za 1000 złota odsłania wszystkie podziemne obszary na mapie
Kartograf na wodzie (Cartographer)
Za 1000 złota odsłania wszystkie wodne obszary na mapie
Konserwatorium Gryfów (Griffin Conservatory)
30% szana s na walkę z 40 Gryfami i otrzymanie 2 Aniołów
30% szans na walkę z 60 Gryfami i otrzymanie 3 Aniołów
30% szans na walke z 80 Gryfami i otrzymanie 4 Aniołów
10% szans na walkę z 100 Gryfami i otrzymanie 5 Aniołów
Kopalnia Złota (Gold Mine)
Dostarcza dziennie 1000 złota
Kryjówka Cyklopów (Cyclops Stockpile)
30% szans na walkę z 20 Cyklopami i otrzymanie po 4 każdego surowca
30% szans na walkę z 30 Cyklopami i otrzymanie po 6 każdego surowca
30% szans na walkę z 40 Cyklopami i otrzymanie po 8 każdego surowca
10% szans na walkę z 50 Cyklopami i otrzymanie po 10 każdego surowca
Krypta (Crypt)
30% szans na walkę z 30 Szkieletami i 20 Ożywieńcami i otrzymanie 1000 złota
30% szans na walkę z 25 Szkieletami, 20 Ożywieńcami i 5 Zjawami i otrzymanie 2000 złota
30% szans na walkę z 20 Szkieletami, 20 Ożywieńcami, 10 Zjawami i 5 Wampirami i otrzymanie 2500 złota i artefaktu - skarbu
10% szans na walkę z 20 Szkieletami, 20 Ożywieńcami, 10 Zjawami i 10 Wampirami i zdobycie 5000 złota i artefaktu - skarbu
Kryształowa Grota (Crystal Cavern)
Dostarcza dziennie 1 jednostkę kryształów
Laboratorium (Alchemist's Lab)
Dostarcza dziennie 1 jednostkę rtęci
Latarnia Morska (Lighthouse)
Zwiększa ilość punktów ruchu herosów na wodzie
Łabędzi Staw (Swan Pond)
Dodaje +2 do szczęścia kosztem wszystkich punktów ruchu danego dnia
Magiczna Studnia (Magic Well)
Raz dziennie regeneruje maksymalną liczbę punktów many u herosa
Magiczna Ziemia (Magic Plains)
Kiedy heros znajduje się na Magicznej Ziemi rzuca wszystkie czary z poziomem eksperta
Magiczne Źródło (Magic Spring)
Raz w tygodniu daje herosowi dwukrotnie większą od maksymalnej ilość punktów many
Magiczny Ogród (Mystical Garden)
Raz w tygodniu daje 500 złota lub 5 klejnotów
Monolit (Monolith Two Way)
Brama dwukierunkowa
Monolit Wejścia - Wyjścia (Monolith One Way Entrance - Exit)
Brama jednokierunkowa
Monument Mroku (Cover of Darkness)
Zasłania obszar wokół siebie dla wszystkich innych graczy
Młyn (Sawmill)
Dostarcza dziennie 2 jednostki drewna
Młyn Wodny (Water Wheel)
W pierwszym tygodniu daje 500 złota, a w pozostałych 1000
Namiot Klucznika (Keymaster's Tent)
Daje klucz do Strażnika Granicznego o tym samym kolorze
Oaza (Oasis)
Dodaje +1 do morale na czas następnej bitwy i zwiększa mobilność herosa bieżącego dnia
Obelisk (Obelisk)
Odkrywa fragmenty układanki, potrzebnej do znalezienia Grala
campfire.jpg (1838 bytes) Obozowisko (Campfire)
Daje 400 - 600 złota i 4 - 6 losowego surowca
Obóz Najemników (Mercenary Camp)
Bohater uzyskuje jednorazowo +1 do Ataku
Obóz Uchodźców (Refugee Camp)
Raz w tygodniu można tu rekrutować losową jednostkę
Obserwatorium (Redwood Observatory)
Odkrywa obszar wokół siebie
Odkrywka Siarki (Sulfur Dune)
Dostarcza dziennie 1 jednostkę siarki
Ogród Objawienia (Garden of Revelation)
Bohater uzyskuje jednorazowo +1 do Wiedzy
Oko Magika (Eye of the Magi)
Gdy odwiedzisz Chatkę Magika, odkrywa sie obszar wokół oczu
Ołtarz Ofiarny (Altar of Sacrifice)
Bohaterowie dobrzy mogą ofiarowywać artefakty za doświadczenie, neutralni mogą ofiarowywać artefakty i jednostki, a źli tylko jednostki
Opuszczony Okręt (Derelict Ship)
30% szans na walkę z 20 Żywiołami Wody i otrzymanie 3000 złota
30% szans na walkę z 30 Żywiołami Wody i otrzymanie 3000 złota i artefaktu - skarbu
30% szans na walkę z 40 Żywiołami Wody i otrzymanie 4000 złota i artefaktu - skarbu
10% szans na walke z 60 Żywiołami Wody i otrzymanie 6000 złota i artefaktu o małej mocy
Piramida (Pyramid)
Pokonaj 40 Złotych i 20 Diamentowych Golemów, aby zdobyć potężny czar
Pobojowisko (Rally Flag)
Zwiększa o +1 morale i szczęście podczas najbliższej bitwy oraz zwiększa mobilność herosa bieżącego dnia
Portal Ziemi (Subterannean Gate)
Zejście do - i wyjście z podziemi
Portal Żywiołu Powietrza (Air Elemental Conflux)
Można tu rekrutować Żywioły Powietrza
Portal Żywiołu Ognia (Fire Elemental Conflux)
Można tu rekrutować Żywioły Ognia
Portal Żywiołu Wody (Water Elemental Conflux)
Można tu rekrutować Żywioły Wody
Portal Żywiołu Ziemi (Earth Elemental Conflux)
Można tu rekrutować Żywioły Ziemi
Pozostałości Statku (Flotsam)
25% szans na otrzymanie niczego
25% szans na otrzymanie 5 jednostek drewna
25% szans na otrzymanie 5 jednostek drewna i 200 złota
25% szans na otrzymanie 10 jednostek drewna i 500 złota
Przeklęta Ziemia (Cursed Ground)
Na tym obszarze nie można rzucac czarów. Nie działają także żadne modyfikatory morale i szczęścia
Przybudówka (Lean To)
Daje 1 - 4 losowego surowca poza złotem
Rojowisko Oślizgów (Dragon Fly Hive)
30% szans na walkę z 30 Smoczymi Oślizgami i otrzymanie 4 Wiwern
30% szans na walkę z 45 Smoczymi Oślizgami i otrzymanie 6 Wiwern
30% szans na walke z 60 Smoczymi Oślizgami i otrzymanie 8 Wiwern
10% szans na walkę z 90 Smoczymi Oślizgami i otrzymanie 12 Wiwern
Rozbitek (Shipwreck Survivor)
55% szans na otrzymanie artefaktu - skarbu
20% szans na otrzymanie artefaktu o małej mocy
20% szans na otrzymanie artefaktu o dużej mocy
5% szans na otrzymanie artefaktu - reliktu
Rusałki (Mermaids)
Dodają +1 do szczęścia na czas następnej bitwy
Rusałkowy Krąg (Faerie Ring)
Dodają +1 do szczęścia na czas nastęonej bitwy
Siedlisko Meduz (Medusa Stores)
30% szans na walkę z 20 Meduzami i otrzymanie 2000 złota i 5 siarki
30% szans na walkę z 30 Meduzami i otrzymanie 3000 złota i 6 siarki
30% szans na walką z 40 Meduzami i otrzymanie 4000 złota i 8 siarki
10% szans na walkę z 50 Meduzami i otrzymanie 5000 złota i 10 siarki
Skarbiec Krasnoludów (Dwarven Treasury)
30% szans na walkę z 50 Krasnoludami i otrzymanie 2000 złota i 2 kryształów
30% szans na walkę z 75 Krasnoludami i otrzymanie 4000 złota i 3 kryształów
30% szans na walkę z 100 Krasnoludami i otrzymanie 5000 złota i 5 kryształów
10% szans na walke z 150 Krasnoludami i otrzymanie 7500 złota i 10 kryształów
Sanktuarium (Sanctuary)
Heros, znajdujący się w Sanktuarium nie może zostać zaatakowany
Smocza Utopia (Dragon Utopia)
30% szans na walkę z 8 Zielonymi, 6 Czerwonymi, 2 Złotymi i 1 Czarnym Smokiem i otrzymanie 1 artefaktu - skarbu, 1 artefaktu o małej mocy, 1 artefaktu o dużej mocy, 1 artefaktu - reliktu i 20000 złota
30% szans na walkę z 8 Zielonymi, 6 Czerwonymi, 3 Złotymi i 2 Czarnymi Smokami i 1 artefaktu o małej mocy, 1 artefaktu o dużej mocy. 2 artefaktów - reliktów i 30000 złota
30% szans na walkę z 8 Zielonymi, 6 Czerwonymi, 4 Złotymi i 3 Czarnymi Smokami i 1 artefaktu o dużej mocy, 3 artefaktów - reliktów i 40000 złota
10% szans na walkę z 8 Zielonymi, 6 Czerwonymi, 5 Złotymi i 4 Czarnymi Smokami i otrzymanie 4 artefaktów - reliktów i 50000 złota
Stajnie (Stables)
Zwiększają mobilność herosa na okres tygodnia, a także za darmo upgrade'ują Kawalerię do Czempionów.
Statek (Ship)
Pozwala na poruszanie się na morzu
Staw z Klejnotami (Gem Pond)
Dostarcza dziennie 1 jednostkę Klejnotów
Strażnik Graniczny (Border Guard)
Aby przejść przez granicę należu udac się do Namiotu Klucznika o tym samym kolorze
Syreny (Sirens)
Tracisz po 20% każdej armii i zyskujesz jeden punkt doswiadczenia za każdy punkt wytrzymałości straconych jednostek
Szkoła Magii (School of Magic)
+1 do Mocy Czarów lub Wiedzy za 1000 złota
Świątynia (Temple)
Daje +1 morale, w dniu 7 daje +2
Targowisko (Black Market)
Można tu kupować artefakty
Targowisko (Trading Post)
Można tu wymieniać surowce
Tawerna (Tavern)
Można tu wynajmować herosów i słuchac plotek
Uczony (Scholar)
Może dać losowo: +1 do zdolności podstawowej, +1 poziom do zdolności dodatkowej, zaklęcie
Uniwersytet (University)
Możesz się nauczyć 4 zdolności dodatkowych, płacąc 2000 za jedną
Urodzisko Diablików (Imp Cache)
30% szans na walkę z 100 Impami i otrzymanie 1000 złota i 2 rtęci
30% szans na walkę z 150 Impami i otrzymanie 1500 złota i 3 rtęci
30% szans na walkę z 200 Impami i otrzymanie 2000 złota i 4 rtęci
10% szans na walkę z 300 Impami i otrzymanie 5000 złota i 6 rtęci
Wiatrak (Windmill)
Raz w tygodniu daje 3-6 losowego surowca poza drewnem i złotem
Wieża Ognia (Pillar of Fire)
Tak samo jak Obserwatorium, tyle że w podziemiach
Wir (Whirlpool)
Przenosi do innego wiru, powodując utratę 50% najsłabszej armii
Wóz (Wagon)
10% szans na znalezienie niczego
40% szans na znalezienie artefaktu - skarbu lub artefaktu o małej mocy
50% szans na znalezienie 2 - 5 surowca poza złotem
Wrak (Shipwreck)
30% szans na walkę z 10 Zjawami i otrzymanie 2000 złota
30% szans na walkę z 15 Zjawami i otrzymanie 3000 złota
30% szans na walkę z 25 Zjawami i otrzymanie 4000 złota i artefaktu - skarbu
10% szans na walkę z 50 Zjawami i otrzymanie 5000 złota i artefaktu o małej mocy
Wrota Żywiołów (Elemental Conflux)
Mozna tu rekrutować wszystkie żywioły
Znak (Sign)
Zwłoki (Corpse)
80% szans na znalezienie niczego
20% szans na znalezienie dowolnego artefaktu poza reliktami
Źródło (Watering Hole)
Dodaje +1 do morale na czas następnej bitwy i zwiększa mobilność herosa bieżącego dnia

Tereny bitewne:

Grass
(Trawa)
Grass
(Trawa)
Snow
(Śnieg)
Snow
(Śnieg)
Lawa
(Lawa)
Dirt
(Pył)
Dirt
(Pył)
Dirt
(Pył)
Subterranean
(Podziemie)
Swamp
(Bagno)
Rough
(Teren ciężki)
Desert
(Pustynia)
Shore
(Wybrzeże)
Boat
(Łódź)
Boats
(Łodzie)
Magic Plains
(Magiczna Ziemia)
Cursed Ground
(Przeklęta Ziemia)